Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV) vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla pro vzdělávání dětí předškolního věku. Je závazný pro předškolní vzdělávání v mateřských školách, v lesních mateřských školách a v přípravných třídách základních škol. RVP PV stanovuje elementární vzdělanostní základ, na který navazuje základní vzdělávání. RVP PV určuje společný rámec, který je třeba zachovávat při tvorbě vlastního školního vzdělávacího programu, jeho realizaci i následných úpravách.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální (RVP ZŠS) je klíčovým dokumentem, který stanovuje strukturu, obsah a cíle vzdělávání a je závazný pro všechny základní školy speciální. Zároveň hraje důležitou roli i při individuálním vzdělávání žáků.
RVP ZŠS je rozdělen do dvou dílů, které zohledňují rozdílné vzdělávací potřeby žáků podle stupně mentálního postižení. Oba díly jsou navrženy tak, aby byly plně prostupné:
- Díl I je určen pro žáky se středně těžkým mentálním postižením, případně v kombinaci s jiným druhem postižení.
- Díl II je zaměřen na žáky s těžkým nebo hlubokým mentálním postižením, případně kombinovaným s dalšími postiženími či souběžným postižením více vadami.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální (RVP ZŠS) je klíčovým dokumentem, který stanovuje strukturu, obsah a cíle vzdělávání a je závazný pro všechny základní školy speciální. Zároveň hraje důležitou roli i při individuálním vzdělávání žáků.
RVP ZŠS je rozdělen do dvou dílů, které zohledňují rozdílné vzdělávací potřeby žáků podle stupně mentálního postižení. Oba díly jsou navrženy tak, aby byly plně prostupné:
- Díl I je určen pro žáky se středně těžkým mentálním postižením, případně v kombinaci s jiným druhem postižení.
- Díl II je zaměřen na žáky s těžkým nebo hlubokým mentálním postižením, případně kombinovaným s dalšími postiženími či souběžným postižením více vadami.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře a Vazby mezi jednotlivými OVU
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení. Tato další metodická podpora je datována k 17. 3. 2025
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV) je závazným dokumentem pro obor vzdělání základní škola. Je realizován na 1. stupni (1. až 5. ročník) a na 2. stupni (6. až 9. ročník) základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol.
Úspěšným absolvováním tohoto vzdělávacího programu na základní škole, nižším stupni víceletých středních škol získává žák základní vzdělání. Současně žák naplňuje povinnou školní docházku. RVP ZV je závazným dokumentem i pro individuální vzdělávání žáka.
RVP ZV stanovuje hodnoty a cíle vzdělávání, k nimž základní vzdělávání směřuje, pojetí základního vzdělávání na 1. a 2. stupni, podmínky pro uskutečňování základního vzdělávání, včetně kultury školy a pravidel pro podporu žáků při společném vzdělávání, vzdělávací obsah jako povinný společný základ ve formě očekávaných výsledků učení klíčových kompetencí, základních gramotností, průřezových témat a vzdělávacích oborů v rámci vzdělávacích oblastí, rámcový učební plán s celkovou časovou dotací pro společný základ a disponibilní časovou dotací pro rozvoj individuálních předpokladů žáků, pravidla pro hodnocení žáků a zásady pro tvorbu, vyhodnocování a úpravu Školních vzdělávacích programů.
Datová sada obsahuje kromě závazné části také další metodickou podporu, jako jsou Komentáře, Vazby mezi jednotlivými OVU, Popisy úrovní a Ilustrace očekávaných výsledků učení.
Datová sada s prostorovou lokalizací areálů pro rybaření na území Královéhradeckého kraje. Zdrojem dat je Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu, p. o.
Data ze sčítání automobilové dopravy a měření rychlosti v Mostě. Data lze propojit s datovou sadou "Rychlostní kamery - lokality měření" pomocí atributu ID_LOKALITY. Datová sada obsahuje neprostorovou tabulku denních měření. Měření obsahují záznamy o počtech průjezdů za hodinu v rámci jednotlivých sledovaných rychlostních intervalů a celkový počet průjezdů lokalitou (vždy ve směru, v protisměru a v obou směrech). Z těchto údajů jsou pak vypočteny souhrnné atributy - celkový počet průjezdů lokalitou a počet překročení rychlosti v lokalitě. Počet překročení rychlosti se vztahuje k uvedenému rychlostnímu limitu v lokalitě, nicméně nezohledňuje situaci, kdy se rychlostní limit mění v průběhu dne (např. omezení rychlosti na 30km/h jen mezi 8:00 - 17:00, v takovém případě se jako překročení rychlosti zaznamená i průjezd 50km/h rychlostí po 17:00). Data jsou aktualizována zpravidla každý měsíc.
Lokality sčítání automobilové dopravy a měření rychlosti v Mostě. Data lze propojit s datovou sadou "Rychlostní kamery - data z měření" pomocí atributu ID_LOKALITY.
Datová sada "Řád vodních toků podle Strahlera" obsahuje údaje o řádu vodních toků na území ČR v klasifikaci podle Strahlera. Datovou sadu vytvořil VÚV TGM, v. v. i., pro potřebu vymezení a určení typologie útvarů povrchových vod v souvislosti s implementací Rámcové směrnice o vodách (Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/60/ES ze dne 23. října 2000). Klasifikace byla zpracována nad datovou sadou (resp. geografickou vrstvou) úsekového modelu říční sítě ("jemné úseky") v měřítku 1:10 000, která byla vytvořena v rámci DIBAVOD (VÚV TGM 2006).
Datová sada s prostorovou lokalizací sídel řemeslných výrobků na území Královéhradeckého kraje. Zdrojem dat je Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu, p. o.
Datová vrstva obsahuje data o sakrálních objektech na území Prahy, jak je IPR Praha identifikoval vlastním sběrem dat z veřejně dostupných zdrojů. Bodová vrstva je vztažena na adresní body sakrálních objektů.
Sezónně očištěno, NACE Rev. 2
Staré ekologické zátěže, resp. kontaminovaná místa jsou projevem negativních důsledků hospodářské činnosti, a to nejen průmyslu a energetiky. Je proto potřeba zabývat se řešením následků činností těchto sektorů, tj. sanacemi dotčených lokalit. Pomocí sanace lze snižovat počet lokalit starých ekologických zátěží a možná rizika pro ekosystémy i lidské zdraví. Vytvořeno z podkladových dat organizace Ministerstvo životního prostředí.
Sazby pojištění v ČR
Bodová vrstva sběrných dvorů v Jihlavě
Sběrná místa a umístění kontejnerů pro ukládání tříděného, velkoobjemového, nebezpečného odpadu (vyjma směsného odpadu).
Datová sada obsahuje informace o sběrných dvorech dle Otevřené formální normy Sběrné dvory (https://ofn.gov.cz/sběrné-dvory/2022-04-19/).
Datová sada Sbírky rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydávaných v oblastech ochrany hospodářské soutěže, dozoru nad veřejným zadáváním, významné tržní síly a přístupu k dopravní infrastruktuře.
Počet průjezdů (cyklisté) reprezentují atributy POCET_PRUJEZDU_ZLEVA, POCET_PRUJEZDU_ZPRAVA, POCET_PRUJEZDU_SOUCET.Počet průchodů (chodci) reprezentují atributy POCET_PRUCHODU_ZLEVA, POCET_PRUCHODU_ZPRAVA, POCET_PRUCHODU_SOUCET.Data lze propojit s datovou sadou "Sčítače cykl. dopravy - lokality měření" přes atribut ID_LOKALITY.Jednuduchá vizualizace dat pomocí mapy a grafů je k dispozici ZDE.