Poslední datová sada byla publikována za rok 2018. Ceny poštovních služeb zveřejňuje Česká pošta.Data o cenách vybraných vnitrostátních a zahraničních základních poštovních služeb k 31.12. Od 1. ledna 2013 je regulace cen poštovních služeb podle § 34a odst. 2 zákona 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (ZPS) plně v kompetenci Českého telekomunikačního úřadu. Podle § 33 odst. 5 ZPS je držitel poštovní licence povinen poskytovat základní služby za nákladově orientované ceny.
Data o čistých nákladech na poskytování základních poštovních služeb. Čisté náklady jsou stanoveny jako rozdíl přírůstkových nákladů a přírůstkových výnosů držitele poštovní licence se zahrnutím přiměřeného zisku a odečtením nehmotných a tržních výhod. Přírůstkové náklady a výnosy se vypočítají tak, že se stanoví základní scénář (tj. skutečně poskytované základní služby, k nimž se přiřadí efektivně a účelně vynaložené náklady a výnosy) a alternativní, komerční scénář (hypotetické chování držitele licence v případě, že by neměl uloženu povinnost poskytovat základní služby, k němuž se přiřadí náklady a výnosy). Přiměřený zisk je stanoven vyhláškou č. 465/2012 Sb., o způsobu vedení oddělené evidence nákladů a výnosů držitele poštovní licence, jako přirážka ve výši 8,7 % k ekonomicky oprávněným nákladům přiřazeným základním poštovním službám.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2020. Údaje o dočasně uzavřených provozovnách lze najít na webu České pošty.Data o důvodech uzavírání povinných pošt. U provozoven, které jsou považovány za pošty podle § 1 písm. a) vyhlášky 464/2012 sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, je stanovena povinnost tuto poštu provozovat. Z pohledu Českého telekomunikačního úřadu není podstatné, jakým způsobem držitel poštovní licence splní svou povinnost, zda provozem vlastní pošty nebo prostřednictvím pošty Partner, či jiným způsobem, jímž budou naplněny požadavky § 14 vyhlášky č. 464/2012 Sb. Pošty může držitel poštovní licence dočasně uzavřít pouze v případech, kdy mu v jejich provozu brání překážky, jež sám nevyvolal a jejichž vzniku nemohl zabránit. V takových případech musí držitel poštovní licence postupovat tak, aby plnění jeho povinností bylo omezeno co nejméně.Jelikož i v nepovinně fungujících provozovnách nabízí držitel poštovní licence základní služby, sleduje Český telekomunikační úřad průběžně i situaci týkající se dočasného uzavírání a rušení těchto přístupových bodů poštovní sítě, viz [ZDE](http://data.ctu.cz/dataset/duvody-uzavirani-post-nepovinnych).
Ekonomické ukazatele poštovního trhu - tržby, náklady a investice.
Datová sada Měření přepravních dob poštovních zásilek byla ke dni 7. 2. 2020 sjednocena do jednoho souboru CSV z důvodu zvýšení přehlednosti dat.
Zdrojová data vycházejí z webové aplikace ČTÚ: [Evidence provozovatelů poskytujících nebo zajišťujících poštovní služby od 1. 1. 2024](https://ctu.gov.cz/vyhledavaci-databaze/evidence-provozovatelu-poskytujicich-nebo-zajistujicich-postovni-sluzby-od-2024 ). Český telekomunikační úřad vydává podle § 19 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (ZPS) osvědčení potvrzující, že osoba zamýšlející podnikat v poštovních službách předložila oznámení dle § 18 ZPS.
Data o obslužných místech držitele poštovní licence pro poskytování poštovních služeb. Základní služby poskytuje držitel poštovní licence prostřednictvím svých provozoven (z nichž některé jsou provozovány povinně, jiné pak dobrovolně). Dalšími přístupovými body poštovní sítě jsou provozovny smluvních partnerů, pošty Partner a výdejní místa. Poštovní podání rozměrově vhodných obyčejných zásilek je možné uskutečnit i nadále tradičním způsobem prostřednictvím poštovní schránky. Poštovny - jedná se o smluvní partnery držitele poštovní licence, kteří nenabízejí celý sortiment základních služeb a jsou zřizovány z propagačních důvodů, například v turisty vyhledávaných lokalitách.Jiným způsobem zajištění obsluhy jsou tzv. mobilní obslužná místa. Jedná se o možnost uzavřít poštovní smlouvu mimo provozovnu držitele poštovní licence nebo jejího smluvního partnera, kdy poštovní doručovatel v průběhu doručovací pochůzky setrvá po stanovenou dobu na určitém místě. Po tuto dobu může zájemce požádat o uzavření poštovní smlouvy v podobě, v jaké ji nabízejí standardní provozovny.Česká pošta, s.p. v roce 2016 přestala nabízet možnost podání poštovních zásilek prostřednictvím mobilních obslužných míst. Namísto toho nabízí možnost podání u poštovního doručovatele v průběhu doručovací pochůzky. Od roku 2021 Česká pošta opět dvě mobilní obslužná místa zřídila.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2020. Data lze zjistit z jiné DS (Podnikatelé v poštovních službách) nebo z vyhledávací databáze na webu, kde jsou údaje denně aktualizovány.Data o provozovatelích oprávněných nabízet konkrétní poštovní službu.
Počet přepravených poštovních zásilek v rámci jednotlivých služeb.
Počet přepravených poštovních zásilek v rámci základních služeb poskytnutých držitelem poštovní licence. Povinnost poskytování souboru služeb označovaných jako tzv. základní (poštovní) služby má pouze určený držitel poštovní licence, a to za nákladově orientované ceny. Obsahem udělené poštovní licence je povinnost zajistit všeobecnou dostupnost všech základních služeb uvedených v § 3 zákona 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (ZPS) na celém území České republiky. Pro období 2013 - 2017 je ze ZPS držitelem poštovní licence Česká pošta, které Český telekomunikační úřad v počátku roku 2013 udělil poštovní licenci. Ostatní podnikatelské subjekty na trhu poštovních služeb mohou také v rámci své nabídky poskytovat základní poštovní služby. Jedinou výjimkou je služba dodání peněžní částky poštovním poukazem, tuto službu může v souladu s § 20 ZPS poskytovat pouze držitel poštovní licence.
Data o stížnostech zákazníků poštovních služeb.
Data o pracovních místech v poštovních službách, přepočtených na plný pracovní úvazek, přičemž data zahrnují pouze pracovní místa zřízená u provozovatelů za účelem poskytování poštovních služeb.