Autobusové zastávky Integrovaného dopravního systému IDOL na území Liberckého kraje
správa Integrovaného dopravního systému Libereckého kraje IDOL v rámci samostatné působnosti kraje
English description below. Matice cest se dodává v rozsahu 14 dnů. 7.10.2019 až 20.10.2019, tj. 14 matic po jednotlivých dnech. K tomu 7 matic, kde jsou zprůměrované dny v týdnu a k tomu ještě zprůměrovaný pracovní a víkendový den za celých 14 dní.V předaném výstupu jsou časy, kdy cesty začaly a skončily. Nejnižší čas je 0 a nejvyšší 23.Cesty začínající v čase 0 v datech jsou, ale tyto cesty mohly začít předchozí den. Podobně i cesty končící v čase 23 mohou končit až den následující. Pokud je třeba eliminovat cesty, které začínají a končí jiné dny (např. 22:00 – 2:00), z dat se musí skrýt cesty, které začínají v čase 0 (start_cas = 0) a ty, které končí v 23 (cil_cas = 23).Matice uskutečněných cest nabývá následujících maximálních rozsahů možných zdrojů a cílů:1. Území města Brna – úroveň katastrálního území (celkem maximálně 48 jednotek)2. Okres Brno-venkov – úroveň obce (celkem maximálně 187 jednotek)3. Zbytek Jihomoravského kraje – úroveň SO ORP (celkem maximálně 21 jednotek)4. Jiné kraje ČR – úroveň krajů (celkem maximálně 13 jednotek)Atributy: start_cas: začátek cest příslušného zprava otevřeného intervalu (2 znamená čas od 2:00:00 do 2:59:59)cil_cas: konec cest příslušného zprava otevřeného intervalu (2 znamená čas od 2:00:00 do 2:59:59)start_level: úroveň administrativní jednotkystart_kod: kód jednotky dle číselníku ČSÚcil_level: úroveň administrativní jednotkycil_kod: kód jednotky dle číselníku ČSÚcz: rozlišení, zda je cesta uskutečněna tuzemskou SIM (=1), nebo zahraniční (=0)pocet: nekalibrovaný naměřený počet cest (anonymizace pod hodnotu 5)pocet_kalibrovano: naměřený počet cest vynásobený koeficientem místa bydliště každé jednotlivé SIMThe travel matrix is delivered within 14 days. 10/7/2019 to 10/20/2019, ie 14 matrices per day. In addition, 7 nuts, where are the average days of the week and also the average working and weekend day for the whole 14 days.There are times in the transmitted output when the journeys began and ended. The lowest time is 0 and the highest is 23. Paths starting at time 0 in the data are, but these paths could have started the previous day. Similarly, paths ending in time 23 they may end until the next day. If it is necessary to eliminate trips that start and end on other days (eg 22:00 - 2:00), trip data that start at time 0 (start_cas = 0) and those that end at 23 (cil_cas = 23) must be hidden from the data.The matrix of completed trips acquires the following maximum ranges of possible resources and goals:1. Brno city cadastre - the level of the cadastral territory (a maximum of 48 units in total)2. District Brno-venkov - municipality level (maximum 187 units in total)3. Rest of the South Moravian Region - administrative district of the municipality level (maximum 21 units in total)4. Other regions of the Czech Republic - level of regions (maximum maximum of 13 units)
Vrstva cyklistických objektů - světelné signalizační zařízení pro cyklisty, i plánované, nebezpečné křížení, nerovnost, zvětšený spád, nutnost vést kolo, zúžení, zastávka cyklobusu, žel. přejezd, úschovna,stojan, přístřešek, odpočívka, orient. plán.
Datová sada obsahuje zrealizovaná cyklistická opatření v rámci území Brna např. (cyklostezky, jízdní pruhy pro cyklisty, cykloobousměrky a další). Data jsou spravována Odborem dopravy a aktualizována v co nejkratší době po realizaci daného opatření. Data jsou k nahlédnutí v aplikaci Cyklistická opatření. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva cyklostezek - rozčleněny podle typu, trasy a kvality povrchu. Typ - samostatná, společná stezka pro pěší a cyklisty, trasa vedená na účelové, veřejné, po dopravně zklidněné komunikaci či v pěší zóně, pruh na vozovce, s pruhy pro pěší a cyklisty.
Síť existujících cyklotras v zastavěném území města Mostu kategorizovaná dle formy dopravního značení. Základním dokumentem schváleným Radou města Mostu dne 17.1.2019 a zajišťujícím systémový přístup k rozvoji cyklodopravy ve městě Most je Koncepce cyklistické dopravy statutárního města Mostu společně s Generelem cyklistické dopravy.
Datová sada obsahuje údaje o dani silniční za konkrétní zdaňovací období zahrnující výši osvobození celkem, výši slev celkem a výši celkové daňové povinnosti. Datová sada obsahuje agregovaná data za celou Českou republiku.
Vedení města má zájem na neustálém zkvalitňování městské hromadné dopravy jako služby obyvatelstvu i důležitého nástroje pro omezování podílu individuální automobilové dopravy. Touto cestou chce propagovat MHD jako kvalitní alternativu k automobilové dopravě a motivovat občany města k jejímu dalšímu využívání.
V posledních čtyřech letech počet cestujících MHD přesáhnul hodnotu 40 mil. přepravených osob za rok.
Aktuálně mají liberečtí občané k dispozici 49 autobusových a tramvajových linek MHD.
Zajímavostí je, že v roce 2014 dosáhla celková délka linek MHD 629 km.
Seznam dopravců provozujících osobní linkovou dopravu na území Libereckého kraje.
Jedná se o anonymizovaná data o rychlosti, počtu průjezdů typových dopravních prostředků užívaných na pozemních komunikacích v čase.
Dopravní nehody na území ORP Most. Záznamy pocházejí z dat Policie České republiky. Datová sada je aktualizována v závislosti na dostupnosti dat na webu Policie ČR - ideálně jednou za měsíc. Bližsí popis dat je k dispozici v tomto dokumentu.
Datová sada obsahuje časovou řasu s indexy tržeb v odvětví dopravy, informačních a komunikačních činnostech, maloobchodu, ubytování a stravování a v odvětví služeb v České republice od roku 2000.
Pentlogramy intenzity automobilové dopravy vychází z jednorázových sčítání organizovaných Odborem správních činností Magistrátu města Mostu.Sčítání proběhlo v letech 2015 a 2022. Z dat ze sčítání jsou dle metody TP 189 odvozeny statistické ukazatele, které jsou formou jednotlivých atributů k dispozici pro každou linii pentlogramu. Ukazatelé agregují hodnoty počtu vozidel za den (resp. vozidel za hodinu u Padesátirázové hodinové intenzity a intenzity špičkové dopravy) pro oba směry.Popis atributů:Názvy atributů se skládají z 3 částí. Přiklad pojmenování atributu: PRAC_DEN_OS_2015.Význam:1. část – Statistický ukazatel- PRAC_DEN - Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne- DEN - Denní intenzita dopravy (v den průzkumu)- TYDEN - Týdenní průměr denních intenzit dopravy- ROK - Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny- INTENZITA_50RAZ_HODINOVA - Padesátirázová hodinová intenzita dopravy- INTENZITA_SPICKOVE_HODINY - Intenzita špičkové hodiny2. část – typ automobilové dopravy- OS - Osobní doprava- MO - Motocyklová doprava- NAKL - Nákladní doprava- BUS - Autobusová doprava- KAM - Kamionová doprava3. část - Rok sčítání dat.
Mobiliář může obsahovat stojany a boxy na kola, nájezdové rampy pro hendikepované, ukazatele (měřiče) rychlosti, parkomaty, dopravní kamery, dopravní značky apod. Součástí dat mohou být fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Data získaná v rámci kontrolní akce NKÚ č. 20/32. Datová sada obsahuje informace o spojích a dopravovaném zboží (sumární informace za jednotlivé spoje - leteckou i vlakovou dopravou). Platnost dat k 30.9.2020.
Data získaná v rámci kontrolní akce NKÚ č. 20/32. Datová sada obsahuje informace o spojích a dopravovaném zboží (detailní informace o přepravovaném nákladu). Platnost dat k 30.9.2020.
English description below. Nehody s účastí chodců od roku 2010 na území města Brna. Každý řádek označuje jednoho účastníka z řad cyklistů a bližší specifika nehody. Pro vyfiltrování jednotlivých nehod je nutné použít sloupec ID, který odkazuje na unikátní id dopravní nehody. ID mohou být v datové sadě duplicitní z důvodu více zraněných chodců v rámci jedné události. Data jsou aktualizována 1x ročně a souřadný systém je S-JTSK / Krovak East North. Zdrojem dat je Policie ČR. Podrobnější informace najdete v dokumentaci zde.Pedestrians accidents starting from 2010. Each record represents a pedestrian and the detail of the accident. It is necessary to use the ID column to filter individual accidents. Data is updated annually, and coordinate system is S-JTSK / Krovak East North. The source of the data is the Police of the Czech Republic. More detailed documentation can be found here.
V zimním období neudržované komunikace v Ostravě. Nařízení města stanovuje rozsah, způsob a lhůty odstraňování závad ve schůdnosti místních komunikací a průjezdních úseků silnic a vymezují úseky, na kterých se nezajišťuje sjízdnost a schůdnost.
Novinky v Pražské integrované dopravě (tiskové informace, akce, aktualizované články)
Datová sada obsahuje formální informace o organizacích vč. kontaktních údajů. Poskytovatelem dat je Krajský úřad Karlovarského kraje.
Přehled oblastí s placeným stáním na území statutárního města Ostravy (zóny s regulací statické dopravy) dle nařízení města, kterým se pro účely organizování dopravy vymezují na území města oblasti s placeným stáním.
Zobrazení aktuálních pasportních dat BKOM (každodenní aktualizace) od roku 2019. Tato sada je součástí interního pasportního systému iSitInfo (interní systém) společnosti Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Data ze systému BKOM poskytuje MMB v plném rozsahu a od května 2019 jsou vybraná data v aktuálních denních exportech předávaná přes FTP BKOM. V současných aplikacích zobrazujeme sadu dopravního značení a uličních úseků. Tato sada obsahuje pasportní sadu UCHO (také zkr. UCH), který vymezuje plochy chodníků s typem a správcem údržby. Datový popis sady je v příloze (není však úplný, čekáme na update od BKOM). Ostrá data k nahlédnutí včetně číselníků lze interně poskytnout. Tato sada zatím není zobrazena mapových aplikacích GISMB, ale v blízké budoucnosti bude součástí pasportu komunikací. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Zobrazení aktuálních pasportních dat BKOM (každodenní aktualizace) od roku 2019. Tato sada je součástí pasportního systému iSitInfo (veřejný i interní systém) společnosti Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Data ze systému BKOM poskytuje MMB v plném rozsahu a od května 2019 jsou vybraná data v aktuálních denních exportech předávaná přes FTP BKOM. V současných aplikacích zobrazujeme sadu dopravního značení a uličních úseků. Tato sada obsahuje pasportní sadu LINSTS (zkr. LS). Polohová přesnost uličního grafu vychází z definované osy komunikace, která se v porovnání se Streetnet CEDA liší pravidly generování napojování na navazující úseky. Datový popis sady je v příloze. Ostrá data k nahlédnutí včetně číselníků lze interně poskytnout. Data lze prohlížet ve zmíněné veřejné verzi pasportu BKOM. Data jsou využívána jako referenční geometrie k zakreslování prvků vztahující se k zastoupení ulic (např. k zakreslování cykloopatření, definování údržby) a zjištění třídy a typu komunikace. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích LOW-CARB, Mapa dopravy a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Textové informace o plánovaných výlukách a změnách v provozu na všech linkách PID (metro, tramvaje, autobusy, vlaky, lanovka, přívozy).
English Description below. Liniová vrstva plynulosti dopravy na cestách v Brně. Data pocházejí od společnosti Waze Mobile Ltd. (dále jen Waze), která je sbírá od uživatelů své navigace. Plynulost je zaznamenávána v reálném čase, je aktualizována každých několik sekund a pochází jenom z aut které se ocitli v zácpě nebo v zdržení oproti normálnímu stavu. Datum prvního záznamu je 13.7.2020. Společnost WAZE je poskytuje městu Brnu skrze program WAZE for cities. Data jsou magistrátem města Brna spravovány a ukládány prostřednictvím Geoevent Servru. Souřadnicový systém dat je GCS WGS84. Při použití je nutné citovat společnost WAZE a Magistrát města Brna jako zdroj. Jinak lze datovou sadu užít bez omezení. Podrobnou dokumentaci najdete zde. Stahování a dotazování je omezeno na 10 000 záznamů. K přístupu k datům proto primárně využijte prosím url feed.A line layer of traffic delay on roads in Brno. The data comes from Waze Mobile Ltd., which collects them from users of its navigation. Traffic delays are recorded in real time, are updated every few seconds and originates only from cars that are in congestion or delay. The data allows for an overview of the current traffic delays situation on the roads in Brno. Date of the first entry is 13.7.2020. WAZE provides the data to the city of Brno through the WAZE for cities program. The data is managed and stored by the City of Brno via the Geoevent Server. The coordinate data system is GCS WGS84. When using the data, it is necessary to cite WAZE and the City of Brno as a source. Otherwise, the dataset can be used without any restriction. Detailed documentation can be found here. Downloads are limited to 10,000 records per request. To access the data, please use the url feed primarily.