Zdrojová data webové aplikace [Cenový barometr](http://www.ctu.cz/ctu-informuje/srovnavaci-prehled-cen-a-podminek/cenovy-barometr.html), který nabízí interaktivní zobrazení vývoje maloobchodních cen za volání z mobilních telefonů a za pevných přístup k internetu. Cenový barometr má za cíl zlepšit informovanost a umožnit snazší orientaci veřejnosti při využívání služeb elektronických komunikací. Jeho cílem tedy není srovnávání nabídky individuálních poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Tím se odlišuje od cenových kalkulaček, kterým Český telekomunikační úřad uděluje akreditace a které pomáhají při výběru nejvhodnější služby.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2018. Ceny poštovních služeb zveřejňuje Česká pošta.Data o cenách vybraných vnitrostátních a zahraničních základních poštovních služeb k 31.12. Od 1. ledna 2013 je regulace cen poštovních služeb podle § 34a odst. 2 zákona 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (ZPS) plně v kompetenci Českého telekomunikačního úřadu. Podle § 33 odst. 5 ZPS je držitel poštovní licence povinen poskytovat základní služby za nákladově orientované ceny.
Data o čistých nákladech vzniklých poskytováním univerzální služby podle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (ZEK).Český telekomunikační úřad ověřuje v každém roce čisté náklady předložené poskytovatelem univerzální služby podle vyhlášky č. 388/2006 Sb., o čistých nákladech univerzální služby v elektronických komunikacích. Současně shromažďuje další důkazní materiál nezbytný pro vydání rozhodnutí, provádí výpočet nehmotných výhod a rozhoduje, zda čisté náklady představují pro poskytovatele univerzální služby neúnosnou zátěž.
Data o čistých nákladech na poskytování základních poštovních služeb. Čisté náklady jsou stanoveny jako rozdíl přírůstkových nákladů a přírůstkových výnosů držitele poštovní licence se zahrnutím přiměřeného zisku a odečtením nehmotných a tržních výhod. Přírůstkové náklady a výnosy se vypočítají tak, že se stanoví základní scénář (tj. skutečně poskytované základní služby, k nimž se přiřadí efektivně a účelně vynaložené náklady a výnosy) a alternativní, komerční scénář (hypotetické chování držitele licence v případě, že by neměl uloženu povinnost poskytovat základní služby, k němuž se přiřadí náklady a výnosy). Přiměřený zisk je stanoven vyhláškou č. 465/2012 Sb., o způsobu vedení oddělené evidence nákladů a výnosů držitele poštovní licence, jako přirážka ve výši 8,7 % k ekonomicky oprávněným nákladům přiřazeným základním poštovním službám.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2020. Údaje o dočasně uzavřených provozovnách lze najít na webu České pošty.Data o důvodech uzavírání povinných pošt. U provozoven, které jsou považovány za pošty podle § 1 písm. a) vyhlášky 464/2012 sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, je stanovena povinnost tuto poštu provozovat. Z pohledu Českého telekomunikačního úřadu není podstatné, jakým způsobem držitel poštovní licence splní svou povinnost, zda provozem vlastní pošty nebo prostřednictvím pošty Partner, či jiným způsobem, jímž budou naplněny požadavky § 14 vyhlášky č. 464/2012 Sb. Pošty může držitel poštovní licence dočasně uzavřít pouze v případech, kdy mu v jejich provozu brání překážky, jež sám nevyvolal a jejichž vzniku nemohl zabránit. V takových případech musí držitel poštovní licence postupovat tak, aby plnění jeho povinností bylo omezeno co nejméně.Jelikož i v nepovinně fungujících provozovnách nabízí držitel poštovní licence základní služby, sleduje Český telekomunikační úřad průběžně i situaci týkající se dočasného uzavírání a rušení těchto přístupových bodů poštovní sítě, viz [ZDE](http://data.ctu.cz/dataset/duvody-uzavirani-post-nepovinnych).
Vybraná ekonomická data o trhu elektronických komunikací - tržby a investice.
Data o uhrazených dodavatelských fakturách Českého telekomunikačního úřadu včetně identifikace koruny v jednotlivých letech. Datová sada Faktury neobsahuje platby!**Upozornění:** Patří-li položky jedné faktury do více rozpočtových položek, bude řádek faktury ve výpisu vícekrát. Pro souhrnné součty proto použijte sloupec "Částka za položku v CZK". Úřad v druhé polovině roku 2019 přešel na účtování zálohových faktur.
Zdrojová data webové aplikace ČTÚ: [Informační portál o údajích udělených individuálních oprávnění a vydaných přídělů](http://www.ctu.cz/vyhledavaci-databaze/databaze-pridelenych-radiovych-kmitoctu-podle-vydanych-pridelu-a-individualnich-opravneni/amateri).Návrh na přidělení určité volací značky se uplatňuje při podání [žádosti](http://www.ctu.cz/formulare) o udělení individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů.
Zdrojová data webové aplikace ČTÚ: [Informační portál o údajích udělených individuálních oprávnění a vydaných přídělů](http://www.ctu.cz/vyhledavaci-databaze/databaze-pridelenych-radiovych-kmitoctu-podle-vydanych-pridelu-a-individualnich-opravneni/letci).Návrh na přidělení určité volací značky se uplatňuje při podání [žádosti](http://www.ctu.cz/formulare) o udělení individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů.
Zdrojová data webové aplikace ČTÚ: [Informační portál o údajích udělených individuálních oprávnění a vydaných přídělů](http://www.ctu.cz/vyhledavaci-databaze/databaze-pridelenych-radiovych-kmitoctu-podle-vydanych-pridelu-a-individualnich-opravneni/namorni).Návrh na přidělení určité volací značky se uplatňuje při podání [žádosti](http://www.ctu.cz/formulare) o udělení individuálního oprávnění k využívání rádiových kmitočtů.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2017. Ceny mobilních služeb zveřejňují operátoři.Data o maloobchodních službách poskytovaných v mobilních sítích.Využijte také interaktivní [Srovnávací nástroj](https://srovnavac.ctu.cz/), který uživatelům umožňuje vytvářet si vlastní jedinečné srovnání cen služeb v závislosti na zadané spotřebě a zadané lokalitě.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2018. Ceny mobilních služeb zveřejňují operátoři.Data o maloobchodních službách poskytovaných v mobilních sítích.Využijte také interaktivní [Srovnávací nástroj](https://srovnavac.ctu.cz/), který uživatelům umožňuje vytvářet si vlastní jedinečné srovnání cen služeb v závislosti na zadané spotřebě a zadané lokalitě.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2015. Ceny mobilních služeb zveřejňují operátoři.Data o maloobchodních službách poskytovaných v mobilních sítích.Využijte také interaktivní [Srovnávací nástroj](https://srovnavac.ctu.cz/), který uživatelům umožňuje vytvářet si vlastní jedinečné srovnání cen služeb v závislosti na zadané spotřebě a zadané lokalitě.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2017. UPC již neexistuje.Data o maloobchodním širokopásmovým přístupu k síti Internet.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2017. ČTÚ si ad-hoc pro analytické účely vytváří přehled o vývoji, ale nikoliv nutně každoročně ve struktuře v open datech.Data o maloobchodním širokopásmovým přístupu k síti Internet.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2018. ČTÚ si ad-hoc pro analytické účely vytváří přehled o vývoji, ale nikoliv nutně každoročně ve struktuře v open datech.Data o maloobchodním širokopásmovým přístupu k síti Internet.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2018. ČTÚ si ad-hoc pro analytické účely vytváří přehled o vývoji, ale nikoliv nutně každoročně ve struktuře v open datech.Data o maloobchodních hlasových službách poskytovaných v pevných sítích.
Data o maloobchodních hlasových službách poskytovaných v pevných sítích. Data již nejsou aktualizována.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2019.Porovnání kvality poskytovaných služeb od jednotlivých podnikatelů v elektronických komunikacích nyní zajišťuje [Srovnávací nástroj kvality a cen](https://srovnavac.ctu.cz).Srovnávací data o naměřených parametrech kvality poskytovaných veřejně dostupných služeb elektronických komunikací. Data ve formátu XLS na https://www.ctu.cz/srovnavaci-prehled-o-kvaliteParametry kvality poskytovaných veřejně dostupných služeb elektronických komunikací poskytují podnikatelé Českému telekomunikačnímu úřadu na základě Opatření obecné povahy ČTÚ č. OOP/14.
Datová sada Měření přepravních dob poštovních zásilek byla ke dni 7. 2. 2020 sjednocena do jednoho souboru CSV z důvodu zvýšení přehlednosti dat.
Poslední datová sada byla publikována za rok 2017. Data ze sledování plnění nařízení o mezinárodním roamingu - cenové limity za maloobchodní roamingové služby. Mezinárodní roaming se od května 2017 řídí RLAH regulací, tj. tyto ceny se již neuplatňují. Data v datové sadě již nejsou dále sledována.
Od května 2017 se přestaly uplatňovat maloobchodní cenové stropy. V tabulce uvedené stropy velkoobchodní se stále uplatňují a regulují, ale nikoliv Úřadem, ale přímo Evropskou komisí. Data nevznikají činností Úřadu. Poslední data uvedená v tabulce jsou k 1.1.2019.Data ze sledování plnění nařízení o mezinárodním roamingu - cenové limity za velkoobchodní roamingové služby. Tyto velkoobchodní cenové stropy jsou zároveň maximálním maloobchodním příplatkem za roaming k domácí ceně mobilních služeb po překročení FUP.Český telekomunikační úřad vykonává v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 531/2012 ze dne 13. června 2012 sledování a dohled nad dodržováním tohoto nařízení a sleduje vývoj velkoobchodních a maloobchodních cen za poskytování hlasových, SMS a datových služeb roamingovým zákazníkům. Nařízení bude účinné do 30. června 2022.
Data z nástroje [ČTÚ-NetTest](https://nettest.cz), provozovaného Českým telekomunikačním úřadem, který měří aktuální kvalitu služby přístupu k internetu v podobě skutečně dosahované rychlosti stahování (download), vkládání (upload) a doby odezvy (ping). Specifikace formátu dat je k dispozici [zde](https://nettest.cz/cs/DataSpecification). Tato specifikace popisuje informace, které jsou dostupné jako otevřená data.Data jsou publikována speciálně pro akci **Hackathon veřejné správy 2022.** #hackujstat
Data o prostředcích na ostatní platby za provedenou práci (bez prostředků na platy představitelů státní moci a bez projektů EU). Z rozpočtu ostatních plateb za provedenou práci jsou hrazeny pouze činnosti, které nemohly být zajištěny z vlastních zdrojů. Jde především o práce související s posuzováním případů opravných prostředků proti rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu dle § 123 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (ZEK), tj. činnost rozkladové komise předsedy Rady ČTÚ a rozkladové komise Rady ČTÚ, dále práce zkušebních komisařů pro zkoušky radiooperátorů a radioamatérů a s tím spojenou administrativu, práce související se zajišťováním archivace písemností, poradenská činnost.