3D model mostů zobrazuje mosty na území města Brna v jednoduché podobě ploch ve 3D. Model mostů vznikl v roce 2017 metodou stereofotogrammetrie z leteckých měřických snímků z března 2017. Přesnost zjištění výšky a souřadnic metodou stereofotogrammetrie je odhadována do 20 cm.Model je ke stažení v několika formátech:DGN (SJTSK)DWG (SJTSK)SHP (SJTSK)
English description below. Dopravní intenzity pěších a cyklistů z každoroční květnové akce "Do práce na kole" pořádané spolkem Automat. Data zahrnují atributy o počtech průjezdů v jednotlivých úsecích cestní sítě, a to v letech 2021 až 2023. Data zahrnují počty pěších i cyklistů (cyklisté tvoří 95 % celého souboru). Data byla upravena s použitím cestní sítě Open Street Map.Data jsou aktualizována 1x ročně. Souřadnicový systém: GCS WGS84.Z důvodu změny metodiky jsou data z let 2018 až 2022 v samostatné datové sadě. Traffic movements of cyclists and pedestrians from the "Bike to work" event provided by Automat company. Data is collected on May each year. Dataset includes attributes: count of cyclists per each section of road from 2021 to 2023 and overall amount. Data was enhanced using Open Street Map. Data is updated once a year. Coordinates system: GCS WGS84.Data created by older methodology from years 2018 – 2022 are available in separate dataset.
English description below. Matice cest se dodává v rozsahu 14 dnů. 7.10.2019 až 20.10.2019, tj. 14 matic po jednotlivých dnech. K tomu 7 matic, kde jsou zprůměrované dny v týdnu a k tomu ještě zprůměrovaný pracovní a víkendový den za celých 14 dní.V předaném výstupu jsou časy, kdy cesty začaly a skončily. Nejnižší čas je 0 a nejvyšší 23.Cesty začínající v čase 0 v datech jsou, ale tyto cesty mohly začít předchozí den. Podobně i cesty končící v čase 23 mohou končit až den následující. Pokud je třeba eliminovat cesty, které začínají a končí jiné dny (např. 22:00 – 2:00), z dat se musí skrýt cesty, které začínají v čase 0 (start_cas = 0) a ty, které končí v 23 (cil_cas = 23).Matice uskutečněných cest nabývá následujících maximálních rozsahů možných zdrojů a cílů:1. Území města Brna – úroveň katastrálního území (celkem maximálně 48 jednotek)2. Okres Brno-venkov – úroveň obce (celkem maximálně 187 jednotek)3. Zbytek Jihomoravského kraje – úroveň SO ORP (celkem maximálně 21 jednotek)4. Jiné kraje ČR – úroveň krajů (celkem maximálně 13 jednotek)Atributy: start_cas: začátek cest příslušného zprava otevřeného intervalu (2 znamená čas od 2:00:00 do 2:59:59)cil_cas: konec cest příslušného zprava otevřeného intervalu (2 znamená čas od 2:00:00 do 2:59:59)start_level: úroveň administrativní jednotkystart_kod: kód jednotky dle číselníku ČSÚcil_level: úroveň administrativní jednotkycil_kod: kód jednotky dle číselníku ČSÚcz: rozlišení, zda je cesta uskutečněna tuzemskou SIM (=1), nebo zahraniční (=0)pocet: nekalibrovaný naměřený počet cest (anonymizace pod hodnotu 5)pocet_kalibrovano: naměřený počet cest vynásobený koeficientem místa bydliště každé jednotlivé SIMThe travel matrix is delivered within 14 days. 10/7/2019 to 10/20/2019, ie 14 matrices per day. In addition, 7 nuts, where are the average days of the week and also the average working and weekend day for the whole 14 days.There are times in the transmitted output when the journeys began and ended. The lowest time is 0 and the highest is 23. Paths starting at time 0 in the data are, but these paths could have started the previous day. Similarly, paths ending in time 23 they may end until the next day. If it is necessary to eliminate trips that start and end on other days (eg 22:00 - 2:00), trip data that start at time 0 (start_cas = 0) and those that end at 23 (cil_cas = 23) must be hidden from the data.The matrix of completed trips acquires the following maximum ranges of possible resources and goals:1. Brno city cadastre - the level of the cadastral territory (a maximum of 48 units in total)2. District Brno-venkov - municipality level (maximum 187 units in total)3. Rest of the South Moravian Region - administrative district of the municipality level (maximum 21 units in total)4. Other regions of the Czech Republic - level of regions (maximum maximum of 13 units)
Datová sada obsahující bodově znázorněné cykloboxy. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Data zobrazují intenzity cyklistů a chodců na strategicky umístěných cyklodetektorech v rámci města Brna. Aktualizace probíhá každou hodinu. Data jsou vždy hodinovým souhrnem za dané časové období. Konec časového intervalu je uveden v atributu EndOfInterval, kdy uvedená hodina značí koncovou hodinu období za kterou jsou data sesbíraná. Detektory Kounicova A, Kounicova B, Lidicka A, Lidicka B, Nové sady A, Nové sady B zaznamenávají jenom atribut SecondDirection.Cyclists. Ostatní atributy u těchto detektorů mají zapsanou statickou 0.Bližší popis obsažených atributů je uveden zde. Historická data stará maximálně rok, najdete zde.The data show the intensities of cyclists and pedestrians at strategically located cycling detectors within the city of Brno. The data is updated hourly and is always an hourly summary for a given time period. The end of the time interval is indicated in the EndOfInterval attribute, where the hour indicated marks the end hour of the period for which the data is collected. Kounicova A, Kounicova B, Lidicka A, Lidicka B, Nové sady A, Nové sady B detectors record only the SecondDirection.Cyclists attribute. Other attributes for these detectors have a written non-changing(static) 0.A more detailed description of the included attributes is given here. Historical, up to a year old data, can be found here.
Datová sada obsahuje zrealizovaná cyklistická opatření v rámci území Brna např. (cyklostezky, jízdní pruhy pro cyklisty, cykloobousměrky a další). Data jsou spravována Odborem dopravy a aktualizována v co nejkratší době po realizaci daného opatření. Data jsou k nahlédnutí v aplikaci Cyklistická opatření. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Data zobrazují nehody na území města Brna od roku 2010. Záznamy pocházejí z dat Policie České republiky. Datová sada je aktualizovaná jednou ročně a je v souřadnicovém systému WGS 84. Bližší informace v přiloženém popisu.The data show accidents in the city of Brno since 2010. The records come from data from the Police of the Czech Republic. The data set is updated once a year and is in the WGS 84 coordinate system. More information in the attached description
English description below. Bodová vrstva elektrických nabíjecích stanic pro auta. Data pocházejí od openchargemap.org a jsou aktualizována 1x měsíčně. Souřadnicový systém je GCS WGS84. Počty a typy konektorů pro každou stanici jsou definovány pomocí JSON zápisu v atributu Connections. Atribut NumberOfPoints určuje počty nabíjecích stanic v lokalitě. Dataset nemusí obsahovat úplně všechny nabíjecí lokality. V případě že v datech nějaká lokalita chybí, napište na data@brno.cz nebo jí můžete jednoduše a rychle doplnit na https://openchargemap.org/site.Point layer of EV charging stations. The data comes from openchargemap.org and is updated once a month. The coordinate system is GCS WGS84. The numbers and types of connectors for each station are defined using JSON notation in the Connections attribute. The NumberOfPoints attribute specifies the number of charging stations at the site. The dataset may not contain all charging sites. If a location is missing, contact data@brno.cz or you can easily and quickly add it at https://openchargemap.org/site.
Zobrazení aktuálních pasportních dat BKOM (každodenní aktualizace) od roku 2019. Tato sada je součástí interního pasportního systému iSitInfo (interní systém) společnosti Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Data ze systému BKOM poskytuje MMB v plném rozsahu a od května 2019 jsou vybraná data v aktuálních denních exportech předávaná přes FTP BKOM. V současných aplikacích zobrazujeme sadu dopravního značení a uličních úseků. Tato sada obsahuje pasportní sadu UCHO (také zkr. UCH), který vymezuje plochy chodníků s typem a správcem údržby. Datový popis sady je v příloze (není však úplný, čekáme na update od BKOM). Ostrá data k nahlédnutí včetně číselníků lze interně poskytnout. Tato sada zatím není zobrazena mapových aplikacích GISMB, ale v blízké budoucnosti bude součástí pasportu komunikací. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Pentlogramy intenzity dopravy zpracovávají pravidelně Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Výstupy pentlogramů jsou schémata uzlů a úseků mezi nimi. Tato data jsou od roku 2016 zpracována do gisové podoby (SHP) nad uličním grafem a jsou s vydáním nového pentlogramu doplněna. Aktualizace probíhá každé dva roky. Pentlogramy sledují intenzitu motorových vozidel a cyklistů. Číselná hodnota pro jednotlivé roky definuje počet cyklistů (v desítkách) za 24hodin během všedního dne / v neděli. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích Mapa dopravy, Mapa BKOM a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Pentlogramy intenzity dopravy zpracovávají pravidelně Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Výstupy pentlogramů jsou schémata uzlů a úseků mezi nimi. Tato data jsou od roku 2016 zpracována do gisové podoby (SHP) nad uličním grafem a jsou s vydáním nového pentlogramu doplněna. Pentlogramy sledují intenzitu motorových vozidel a cyklistů. Intenzita motorových vozidel je zpracovávána každoročně (zpracované 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021). Intenzity jsou vizualizovány šířkou jednotlivých úseků a popisem číselné hodnoty, která definuje počet motorových vozidel (v tisících) za 24hod / procento nákladních vozidel a autobusu. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích Mapa dopravy, Mapa BKOM a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Mobiliář může obsahovat zahrazovací sloupky, zábradlí, závory apod. Součástí dat může být technický stav a fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Mobiliář může obsahovat stojany a boxy na kola, nájezdové rampy pro hendikepované, ukazatele (měřiče) rychlosti, parkomaty, dopravní kamery, dopravní značky apod. Součástí dat mohou být fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující návštěvnické zóny v rámci rezidentního parkování na území města Brna. Systém zón slouží pro vymezení parkování pro návštěvníky. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Nehody s účastí chodců od roku 2010 na území města Brna. Každý řádek označuje jednoho účastníka z řad cyklistů a bližší specifika nehody. Pro vyfiltrování jednotlivých nehod je nutné použít sloupec ID, který odkazuje na unikátní id dopravní nehody. ID mohou být v datové sadě duplicitní z důvodu více zraněných chodců v rámci jedné události. Data jsou aktualizována 1x ročně a souřadný systém je S-JTSK / Krovak East North. Zdrojem dat je Policie ČR. Podrobnější informace najdete v dokumentaci zde.Pedestrians accidents starting from 2010. Each record represents a pedestrian and the detail of the accident. It is necessary to use the ID column to filter individual accidents. Data is updated annually, and coordinate system is S-JTSK / Krovak East North. The source of the data is the Police of the Czech Republic. More detailed documentation can be found here.
English description below. Data z veřejně dostupných parkovacích ploch v Brně. Aktualizace datové sady probíhá každých 5 minut a zobrazují základní atributy o počtu volných míst, kapacitě. Bližší popis obsažených atributů je uveden zde. Data s historickými záznamy rok zpětně jsou dostupná na vyžádání: data@brno.cz. Souřadnicový systém: GCS WGS84.The data of publicly available car parks in Brno. The dataset is updated every 5 minutes and contains attributes about the number of available spaces, capacity. A more detailed description of the included attributes can be found here. Historical data up to year old are avaliable per request : data@brno.cz. Coordinate system: GCS WGS84.
Vrstva zobrazující polohu parkovacích automatů v zóně B rezidentního parkování na území města Brna. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více informací na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující parkovací oblasti v rámci rezidentního parkování na území města Brna. Parkovací oblasti slouží pro vymezení povoleného parkování pro rezidenty. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Tyto sloupce značí platnost dle zavádění podle systému květinky. Pro určení data, kdy byly oblasti zavedeny je nutné použít datum uvedené v atributu poznámka. Více na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English Description below. Liniová vrstva plynulosti dopravy na cestách v Brně. Data pocházejí od společnosti Waze Mobile Ltd. (dále jen Waze), která je sbírá od uživatelů své navigace. Plynulost je zaznamenávána v reálném čase, je aktualizována každých několik sekund a pochází jenom z aut které se ocitli v zácpě nebo v zdržení oproti normálnímu stavu. Datum prvního záznamu je 13.7.2020. Společnost WAZE je poskytuje městu Brnu skrze program WAZE for cities. Data jsou magistrátem města Brna spravovány a ukládány prostřednictvím Geoevent Servru. Souřadnicový systém dat je GCS WGS84. Při použití je nutné citovat společnost WAZE a Magistrát města Brna jako zdroj. Jinak lze datovou sadu užít bez omezení. Podrobnou dokumentaci najdete zde. Stahování a dotazování je omezeno na 10 000 záznamů. K přístupu k datům proto primárně využijte prosím url feed.A line layer of traffic delay on roads in Brno. The data comes from Waze Mobile Ltd., which collects them from users of its navigation. Traffic delays are recorded in real time, are updated every few seconds and originates only from cars that are in congestion or delay. The data allows for an overview of the current traffic delays situation on the roads in Brno. Date of the first entry is 13.7.2020. WAZE provides the data to the city of Brno through the WAZE for cities program. The data is managed and stored by the City of Brno via the Geoevent Server. The coordinate data system is GCS WGS84. When using the data, it is necessary to cite WAZE and the City of Brno as a source. Otherwise, the dataset can be used without any restriction. Detailed documentation can be found here. Downloads are limited to 10,000 records per request. To access the data, please use the url feed primarily.
English description below. Polohová data vozidel hromadné dopravy IDS JMK. Data jsou aktualizována každých 10 sekund. Souřadnicový systém je GCS WGS84. Zdrojem dat je společnost KORDIS. Data obsahují záznamy za posledných 48 hodin. Generování exportů kvůli vysoké frekvenci aktualizace dat není možné. Využijte prosím JSON feed prostřednictvím API rozhraní nebo REST rozhraní služby. Pro odběr jenom aktuálních poloh doporučujeme využít WebSocket - https://gis.brno.cz/ags4/rest/services/ODAE_public_transit_stream/StreamServerAtributy:id - id vozuvtype - typ linky, pojížděný. 0 - služební linka / jízda bez cestujících, 1- tramvaj, 2 trolejbus, 3 - autobus, 4 - loď, 5 - vlakltype - typ linky, daný. 0 - služební linka / jízda bez cestujících, 1- tramvaj, 2 trolejbus, 3 - autobus, 4 - loď, 5 - vlaklat - zeměpisná šířkalon - zeměpisná délkabearing - úhel směru vozidlalineid - ID linky, číselník hodnot najdete v GTFS datech v souboru routes.txt kde tento údaj odpovídá route_id za písmenem Lxxxlinename - název linkyrouteid - ID trasycourse - kurzové číslo vozulf - nízkopodlažnostdelay - zpoždění v minutáchlaststopid - ID posledně navštívené zastávky, číselník pro hodnoty najdete v GTFS datech v souboru stops.txt kde tento údaj odpovídá stop_id za písmenem Uxxxxfinalstopid - ID konečné zastávky, číselník pro hodnoty najdete v GTFS datech v souboru stops.txt kde tento údaj odpovídá stop_id za písmenem Uxxxxisinactive - určuje zdali je vůz aktivnílastupdate - časová známka poslední aktualizace datPublic transit positional data for the whole IDS JMK(South Moravian region). The data is updated every 10 seconds. The coordinate system is GCS WGS84 and the data source is KORDIS. The dataset stores records for up to 48 hours. It is not possible to generate exports due to the high frequency of data updates. Please use JSON feed via API interface or REST service interface. We recommend using WebSocket to receive only current locations - https://gis.brno.cz/ags4/rest/services/ODAE_public_transit_stream/StreamServerAttributes:id - vehicle IDvtype - type of transit, reality. 0 - business line / passenger-free ride, 1-tram, 2 trolleybus, 3 - bus, 4 - ship, 5 - trainltype - type of transit, plan. 0 - business line / passenger-free ride, 1-tram, 2 trolleybus, 3 - bus, 4 - ship, 5 - trainlat - latitudelon - longitudebearing - the angle of the vehicle directionlineid - unique transit ID, the code list for the values can be found in the GTFS data in the routes.txt file where this value corresponds to route_id after the letter Lxxxxlinename - name of the linerouteid - route IDcourse - course ID of vehiclelf - low floordelay - delay in minuteslaststopid - ID of the last visited stop, the code list for the values can be found in the GTFS data in the stops.txt file where this value corresponds to stop_id after the letter Uxxxxfinalstopid - final stop ID, the code list for the values can be found in the GTFS data in the stops.txt file where this value corresponds to stop_id after the letter Uxxxxisinactive - determines whether the car is activelastupdate - time stamp of the last data update
Datová sada obsahující pasportní data přechodů ve městě Brně. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Liniová vrstva všech silnic v Brně s hodnotou stoupání vozovky. Data obsahují všechny úseky silnic i s jejich maximální, minimální a průměrnou hodnotou sklonu v %. Data také obsahují informaci o délce úseků v metrech. Souřadnicový systém je GCS WGS84. Sklony byly vypočteny z digitálního modelu terénu z roku 2019. Pro detailnější informace kontaktujte data@brno.cz.Line layer of all roads in Brno with the value of the slope. The data contain all road sections with their maximum, minimum and average slope value in %. The data also contains information about the length of individual sections in meters. The coordinate system is GCS WGS84. The gradients were calculated from a digital terrain model from 2019. Source street line data is from Streetnet. For more information, please contact the Analytics and data Dept. - data@brno.cz.
Datová sada obsahující oblasti stání K+R (Kiss and Ride). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující oblasti obrátkového stání od BKOM. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahuje data o poloze zrealizovaných městských stojanů na území Brna. Ke každému stojanu je přiložena fotografie z místa realizace. Městské stojany jsou ve správě jednotlivých MČ. Údaje o realizovaných stojanech jsou spravovány v gesci Odboru dopravy. Dále datová sada obsahuje stojany mimo správu města, a to zejména soukromých subjektů. Primárním datovým zdrojem pro ostatní stojany je datová sada OpenStreetMap. Stojany na kola jsou zobrazeny ve veřejné mapové aplikaci Cyklistická opatření nebo v interní aplikaci Cyklistická opatření interní. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.