Datová sada obsahuje data o poloze zrealizovaných městských stojanů na území Brna. Ke každému stojanu je přiložena fotografie z místa realizace. Městské stojany jsou ve správě jednotlivých MČ. Údaje o realizovaných stojanech jsou spravovány v gesci Odboru dopravy. Dále datová sada obsahuje stojany mimo správu města, a to zejména soukromých subjektů. Primárním datovým zdrojem pro ostatní stojany je datová sada OpenStreetMap. Stojany na kola jsou zobrazeny ve veřejné mapové aplikaci Cyklistická opatření nebo v interní aplikaci Cyklistická opatření interní. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Pentlogramy intenzity dopravy zpracovávají pravidelně Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Výstupy pentlogramů jsou schémata uzlů a úseků mezi nimi. Tato data jsou od roku 2016 zpracována do gisové podoby (SHP) nad uličním grafem a jsou s vydáním nového pentlogramu doplněna. Aktualizace probíhá každé dva roky. Pentlogramy sledují intenzitu motorových vozidel a cyklistů. Číselná hodnota pro jednotlivé roky definuje počet cyklistů (v desítkách) za 24hodin během všedního dne / v neděli. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích Mapa dopravy, Mapa BKOM a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
3D model mostů zobrazuje mosty na území města Brna v jednoduché podobě ploch ve 3D. Model mostů vznikl v roce 2017 metodou stereofotogrammetrie z leteckých měřických snímků z března 2017. Přesnost zjištění výšky a souřadnic metodou stereofotogrammetrie je odhadována do 20 cm.Model je ke stažení v několika formátech:DGN (SJTSK)DWG (SJTSK)SHP (SJTSK)
English description below. Data z veřejně dostupných parkovacích ploch v Brně. Aktualizace datové sady probíhá každých 5 minut a zobrazují základní atributy o počtu volných míst, kapacitě. Bližší popis obsažených atributů je uveden zde. Data s historickými záznamy rok zpětně jsou dostupná na vyžádání: data@brno.cz. Souřadnicový systém: GCS WGS84.The data of publicly available car parks in Brno. The dataset is updated every 5 minutes and contains attributes about the number of available spaces, capacity. A more detailed description of the included attributes can be found here. Historical data up to year old are avaliable per request : data@brno.cz. Coordinate system: GCS WGS84.
Datová sada obsahuje zrealizovaná cyklistická opatření v rámci území Brna např. (cyklostezky, jízdní pruhy pro cyklisty, cykloobousměrky a další). Data jsou spravována Odborem dopravy a aktualizována v co nejkratší době po realizaci daného opatření. Data jsou k nahlédnutí v aplikaci Cyklistická opatření. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující bodově znázorněné cykloboxy. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Data zobrazují intenzity cyklistů a chodců na strategicky umístěných cyklodetektorech v rámci města Brna. Aktualizace probíhá každou hodinu. Data jsou vždy hodinovým souhrnem za dané časové období. Konec časového intervalu je uveden v atributu EndOfInterval, kdy uvedená hodina značí koncovou hodinu období za kterou jsou data sesbíraná. Detektory Kounicova A, Kounicova B, Lidicka A, Lidicka B, Nové sady A, Nové sady B zaznamenávají jenom atribut SecondDirection.Cyclists. Ostatní atributy u těchto detektorů mají zapsanou statickou 0.Bližší popis obsažených atributů je uveden zde. Historická data stará maximálně rok, najdete zde.The data show the intensities of cyclists and pedestrians at strategically located cycling detectors within the city of Brno. The data is updated hourly and is always an hourly summary for a given time period. The end of the time interval is indicated in the EndOfInterval attribute, where the hour indicated marks the end hour of the period for which the data is collected. Kounicova A, Kounicova B, Lidicka A, Lidicka B, Nové sady A, Nové sady B detectors record only the SecondDirection.Cyclists attribute. Other attributes for these detectors have a written non-changing(static) 0.A more detailed description of the included attributes is given here. Historical, up to a year old data, can be found here.
English description below. Dopravní intenzity pěších a cyklistů z každoroční květnové akce "Do práce na kole" pořádané spolkem Automat. Data zahrnují atributy o počtech průjezdů v jednotlivých úsecích cestní sítě, a to v letech 2021 až 2023. Data zahrnují počty pěších i cyklistů (cyklisté tvoří 95 % celého souboru). Data byla upravena s použitím cestní sítě Open Street Map.Data jsou aktualizována 1x ročně. Souřadnicový systém: GCS WGS84.Z důvodu změny metodiky jsou data z let 2018 až 2022 v samostatné datové sadě. Traffic movements of cyclists and pedestrians from the "Bike to work" event provided by Automat company. Data is collected on May each year. Dataset includes attributes: count of cyclists per each section of road from 2021 to 2023 and overall amount. Data was enhanced using Open Street Map. Data is updated once a year. Coordinates system: GCS WGS84.Data created by older methodology from years 2018 – 2022 are available in separate dataset.
Datová sada obsahující oblasti obrátkového stání od BKOM. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (autobus). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (tramvaj). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (tramvaj, autobus, trolejbus). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující oblasti stání K+R (Kiss and Ride). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Mobiliář může obsahovat zahrazovací sloupky, zábradlí, závory apod. Součástí dat může být technický stav a fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Mobiliář může obsahovat stojany a boxy na kola, nájezdové rampy pro hendikepované, ukazatele (měřiče) rychlosti, parkomaty, dopravní kamery, dopravní značky apod. Součástí dat mohou být fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující úseky placeného stání v oblastech rezidentního parkování na území města Brna. Úseky placeného stání jsou vyznačeny modrým vodorovným značením. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více informací na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující polohu parkovacích automatů v zóně B rezidentního parkování na území města Brna. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více informací na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující plošně znázorněné vjezdové oblasti a podoblasti v centru města Brna. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Nehody s účastí chodců od roku 2010 na území města Brna. Každý řádek označuje jednoho účastníka z řad cyklistů a bližší specifika nehody. Pro vyfiltrování jednotlivých nehod je nutné použít sloupec ID, který odkazuje na unikátní id dopravní nehody. ID mohou být v datové sadě duplicitní z důvodu více zraněných chodců v rámci jedné události. Data jsou aktualizována 1x ročně a souřadný systém je S-JTSK / Krovak East North. Zdrojem dat je Policie ČR. Podrobnější informace najdete v dokumentaci zde.Pedestrians accidents starting from 2010. Each record represents a pedestrian and the detail of the accident. It is necessary to use the ID column to filter individual accidents. Data is updated annually, and coordinate system is S-JTSK / Krovak East North. The source of the data is the Police of the Czech Republic. More detailed documentation can be found here.
Datová sada obsahující pasportní data přechodů ve městě Brně. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Bodová vrstva dobíjecích stanic pro elektromobily nebo plug-in hybridy. Zdrojem je evidence Ministerstva průmyslu a obchodu, která je pravidelně aktualizovaná. Datová sada je aktuální ke dni 31. 10. 2024.Data jsou v souřadném systému WGS 1984 (EPSG 4326).Point layer of publicly available charging points for electric cars or plug-in hybrids. The source is the Ministry of Industry and Trade database. Dataset was updated 31. 10. 2024.Coordinate system - WGS 1984 (EPSG 4326).
English description below. Polohová data vozidel hromadné dopravy IDS JMK. Data jsou aktualizována každých 10 sekund. Souřadnicový systém je GCS WGS84. Zdrojem dat je společnost KORDIS. Data obsahují záznamy za posledných 48 hodin. Generování exportů kvůli vysoké frekvenci aktualizace dat není možné. Využijte prosím JSON feed prostřednictvím API rozhraní nebo REST rozhraní služby. Pro odběr jenom aktuálních poloh doporučujeme využít WebSocket - https://gis.brno.cz/ags4/rest/services/ODAE_public_transit_stream/StreamServerAtributy:id - id vozuvtype - typ linky, pojížděný. 0 - služební linka / jízda bez cestujících, 1- tramvaj, 2 trolejbus, 3 - autobus, 4 - loď, 5 - vlakltype - typ linky, daný. 0 - služební linka / jízda bez cestujících, 1- tramvaj, 2 trolejbus, 3 - autobus, 4 - loď, 5 - vlaklat - zeměpisná šířkalon - zeměpisná délkabearing - úhel směru vozidlalineid - ID linky, číselník hodnot najdete v GTFS datech v souboru routes.txt kde tento údaj odpovídá route_id za písmenem Lxxxlinename - název linkyrouteid - ID trasycourse - kurzové číslo vozulf - nízkopodlažnostdelay - zpoždění v minutáchlaststopid - ID posledně navštívené zastávky, číselník pro hodnoty najdete v GTFS datech v souboru stops.txt kde tento údaj odpovídá stop_id za písmenem Uxxxxfinalstopid - ID konečné zastávky, číselník pro hodnoty najdete v GTFS datech v souboru stops.txt kde tento údaj odpovídá stop_id za písmenem Uxxxxisinactive - určuje zdali je vůz aktivnílastupdate - časová známka poslední aktualizace datPublic transit positional data for the whole IDS JMK(South Moravian region). The data is updated every 10 seconds. The coordinate system is GCS WGS84 and the data source is KORDIS. The dataset stores records for up to 48 hours. It is not possible to generate exports due to the high frequency of data updates. Please use JSON feed via API interface or REST service interface. We recommend using WebSocket to receive only current locations - https://gis.brno.cz/ags4/rest/services/ODAE_public_transit_stream/StreamServerAttributes:id - vehicle IDvtype - type of transit, reality. 0 - business line / passenger-free ride, 1-tram, 2 trolleybus, 3 - bus, 4 - ship, 5 - trainltype - type of transit, plan. 0 - business line / passenger-free ride, 1-tram, 2 trolleybus, 3 - bus, 4 - ship, 5 - trainlat - latitudelon - longitudebearing - the angle of the vehicle directionlineid - unique transit ID, the code list for the values can be found in the GTFS data in the routes.txt file where this value corresponds to route_id after the letter Lxxxxlinename - name of the linerouteid - route IDcourse - course ID of vehiclelf - low floordelay - delay in minuteslaststopid - ID of the last visited stop, the code list for the values can be found in the GTFS data in the stops.txt file where this value corresponds to stop_id after the letter Uxxxxfinalstopid - final stop ID, the code list for the values can be found in the GTFS data in the stops.txt file where this value corresponds to stop_id after the letter Uxxxxisinactive - determines whether the car is activelastupdate - time stamp of the last data update
English description below. Datová sada obsahující vedení všech linek MHD na území města Brna z roku 2019. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.Dataset consists of public transport lines in the city of Brno (2019). More detailed information are available in documentation. The coordinate system is GCS WGS84.
English description below. Sloučené vedení všech linek hromadné dopravy Integrovaného dopravního systému Jihomoravského Kraje (IDS JMK). Zdrojem dat je elektronický jízdní řád ve formátu GTFS od společnosti KORDIS. Souřadnicový systém je GCS WGS84. Data obsahují pouze polohovou informaci bez atributů.Dissolved line layer of all public transport routes of the Integrated Transport System of the South Moravian Region (IDS JMK). The data source is an electronic timetable in GTFS format published by KORDIS company. The coordinate system is GCS WGS84. The data contains only spatial information without any attributes.
Vrstva zobrazující parkovací oblasti v rámci rezidentního parkování na území města Brna. Parkovací oblasti slouží pro vymezení povoleného parkování pro rezidenty. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Tyto sloupce značí platnost dle zavádění podle systému květinky. Pro určení data, kdy byly oblasti zavedeny je nutné použít datum uvedené v atributu poznámka. Více na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.