Množství piva dopraveného z daňového území České republiky v režimu podmíněného osvobození od daně v roce 2023 v členění dle jednotlivých členských států určení a příslušného kalendářního měsíce
Množství piva dopraveného na daňové území České republiky v režimu podmíněného osvobození od daně v roce 2023 v členění dle jednotlivých členských států EU a příslušného kalendářního měsíce
Jedná se o množství piva uvedeného do volného daňového oběhu na daňovém území ČR (tzn. výhradně piva vyrobeného na daňovém území ČR a piva dopraveného z jiných členských států EU). Není zde zahrnuto množství piva dovezeného ze států mimo EU (tzv. třetích zemí)
220301 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba do 10 000 hl ročně
220302 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba více než 10 000 hl do 50 000 hl ročně
220303 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba více než 50 000 hl do 100 000 hl ročně
220304 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba více než 100 000 hl do 150 000 hl ročně
220305 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba více než 150 000 hl do 200 000 hl ročně
220306 - pivo - výrobek KN 2203 obs. více jak 0,5 % obj. alkoholu - výroba nad 200 000 hl ročně - základní sazba
Změna velikostní skupiny pivovaru - údaje z dodatečných daňových přiznání v případě, že skutečná výroba piva za kalendářní rok
byla vyšší než horní mez velikostní skupiny do níž byl malý nezávislý pivovar v daném roce zařazen (§ 88 odst 4 ZSpD)
• V tabulkách jsou uvedeny předpisy/výměry spotřební daně k jednotlivým vybraným výrobkům vztahující se k příslušnému
zdaňovacímu období, tedy období, kdy vznikla povinnost daň přiznat a zaplatit (nejčastěji v souvislosti s uvedením piva do volného
daňového oběhu). Předpisy daně nazahrnují daň vyměřenou při dovozu vybraných výrobků ze třetích zemí.
• Inkaso nekopíruje přesně v časové závislosti na splatnosti daně výši daně vyměřené za zdaňovací období. Za delší časové období a
s užitím časového posunu (splatnost) dává však toto srovnání poměrně dobrou informaci o úplnosti dat či o platební morálce
daňových subjektů.
• Inkaso zahrnuje veškeré příjmy ze spotřební daně z dané komodity vybraných výrobků (vnitrostátni + dovoz ze třetích zemí).
• Pokud je u daňového přiznání zahájen postup k odstranění pochybností, nejsou data z tohoto daňového přiznání předepsána ve
zdrojové aplikaci, dokud není správcem daně vyměřeno a vydán platební výměr. Časová prodleva je v tomto případě různě dlouhá a
je odvislá od doby trvání postupu k odstranění pochybností. V případě dodatečných daňových přiznání nebo vyměření z moci úřední
je časová prodleva delší a odvíjí se od toho, kdy subjekt nebo správce daně zjistí, že povinnost daň přiznat a zaplatit je v jiné výši,
než ta, kterou subjekt přiznal v řádném daňovém přiznání. Z výše uvedených důvodů se již zveřejněná data o vyměřené dani mohou
průběžně měnit, neboť v rámci doplnění dat za další zdaňovací období budou již zveřejněná data v jednotlivých obdobích za aktuální
a předchozí kalendářní rok aktualizována.
• Lhůta pro podání daňového přiznání je v případě spotřebních daní (s určitými výjimkami) nejpozději do 25. dne po skončení
zdaňovacího období, za které se tato daň přiznává. Údaje jsou proto zveřejňovány zhruba po dvou měsících po skončení
zdaňovacího období.
* číslo výrobku - číselné označení vybraných výrobků dle pokynů k vyplnění přiznání ke spotřební dani.