Zdrojová data webové aplikace [Cenový barometr](http://www.ctu.cz/ctu-informuje/srovnavaci-prehled-cen-a-podminek/cenovy-barometr.html), který nabízí interaktivní zobrazení vývoje maloobchodních cen za volání z mobilních telefonů a za pevných přístup k internetu. Cenový barometr má za cíl zlepšit informovanost a umožnit snazší orientaci veřejnosti při využívání služeb elektronických komunikací. Jeho cílem tedy není srovnávání nabídky individuálních poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Tím se odlišuje od cenových kalkulaček, kterým Český telekomunikační úřad uděluje akreditace a které pomáhají při výběru nejvhodnější služby.
Data o čistých nákladech vzniklých poskytováním univerzální služby podle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (ZEK).Český telekomunikační úřad ověřuje v každém roce čisté náklady předložené poskytovatelem univerzální služby podle vyhlášky č. 388/2006 Sb., o čistých nákladech univerzální služby v elektronických komunikacích. Současně shromažďuje další důkazní materiál nezbytný pro vydání rozhodnutí, provádí výpočet nehmotných výhod a rozhoduje, zda čisté náklady představují pro poskytovatele univerzální služby neúnosnou zátěž.
Vybraná ekonomická data o trhu elektronických komunikací - tržby a investice.
Data o prostředcích na platy členů Rady ČTÚ. Členové Rady ČTÚ jsou od 1. 1. 2022 odměňováni podle zákona č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a poslanců Evropského parlamentu a zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Členové Rady ČTÚ byli do 31. 12. 2021 odměňováni podle zákona č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a poslanců Evropského parlamentu, ve znění pozdějších předpisů. Dle § 107 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů je v čele ČTÚ pětičlenná Rada ČTÚ. Jeden z členů Rady ČTÚ je předsedou Rady ČTÚ. Členové Rady ČTÚ nejsou zaměstnanci ČTÚ, nespadají do počtu systemizovaných míst ČTÚ a jsou placeni z ostatních plateb za provedenou práci. V souvislosti s uplynutím funkčního období náleželo členovi Rady ČTÚ dle § 109 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., po dobu 6 měsíců po skončení výkonu funkce v Radě každý měsíc plat ve výši jeho průměrného měsíčního platu za předchozí kalendářní čtvrtletí před koncem výkonu funkce. Zároveň náleželo členovi Rady ČTÚ podle § 107 zákona č. 127/2005 Sb., odchodné ve výši trojnásobku měsíčního platu, který mu náležel v době zániku funkce. Předseda Rady ČTÚ má nárok na plat, náhradu výdajů a naturální plnění jako prezident Nejvyššího kontrolního úřadu. Člen Rady ČTÚ má nárok na plat, náhradu výdajů a na naturální plnění jako člen Nejvyššího kontrolního úřadu. Předsedovi Rady ČTÚ, členovi Rady ČTÚ nenáleží odměny či mimořádné odměny. V souvislosti s uplynutím funkčního období náleželo členovi Rady ČTÚ dle § 109 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., ve znění účinném do 31. 12. 2021, po dobu 6 měsíců po skončení výkonu funkce v Radě každý měsíc plat ve výši jeho průměrného měsíčního platu za dobu výkonu funkce. Zároveň náleželo členovi Rady ČTÚ podle § 7 zákona č. 236/1995 Sb., ve znění účinném do 31. 12. 2021, odchodné maximálně ve výši pěti měsíčních platů. Předsedovi Rady ČTÚ, členovi Rady ČTÚ nenáležely do 31. 12. 2021 podle zákona č. 236/1995 Sb. žádné náhrady výdajů podle § 5 odst. 1 a žádná naturální plnění podle § 6 odst. 1 zákona č. 236/1995 Sb. Stejně tak jim nenáleží odměny či mimořádné odměny.
Počet širokopásmových přístupů k internetu podle jednotlivých technologií.Přístupem k internetu se rozumí poskytování služby účastníkovi na základě uzavřených smluv na poskytování služby širokopásmového přístupu k internetu. Zahrnuje trvale dostupný přístup s nominální rychlostí ≥ 256 kbit/s směrem k účastníkovi (download).
Data o pokrytí ČR infrastrukturou umožňující poskytování služeb přístupu k internetu v pevném místě o rychlosti 30 Mbit/s a vyšší (NGA).
Data o pokrytí ČR infrastrukturou umožňující poskytování služeb přístupu k internetu v pevném místě o rychlosti 100 Mbit/s a vyšší agregované do krajů ČR v rozdělení dle procentních intervalů pokrytí ZSJ.
Data o pokrytí ČR infrastrukturou umožňující poskytování služeb přístupu k internetu v pevném místě o rychlosti 100 Mbit/s a vyšší.
Data o obslužných místech držitele poštovní licence pro poskytování poštovních služeb. Základní služby poskytuje držitel poštovní licence prostřednictvím svých provozoven (z nichž některé jsou provozovány povinně, jiné pak dobrovolně). Dalšími přístupovými body poštovní sítě jsou provozovny smluvních partnerů, pošty Partner a výdejní místa. Poštovní podání rozměrově vhodných obyčejných zásilek je možné uskutečnit i nadále tradičním způsobem prostřednictvím poštovní schránky. Poštovny - jedná se o smluvní partnery držitele poštovní licence, kteří nenabízejí celý sortiment základních služeb a jsou zřizovány z propagačních důvodů, například v turisty vyhledávaných lokalitách.Jiným způsobem zajištění obsluhy jsou tzv. mobilní obslužná místa. Jedná se o možnost uzavřít poštovní smlouvu mimo provozovnu držitele poštovní licence nebo jejího smluvního partnera, kdy poštovní doručovatel v průběhu doručovací pochůzky setrvá po stanovenou dobu na určitém místě. Po tuto dobu může zájemce požádat o uzavření poštovní smlouvy v podobě, v jaké ji nabízejí standardní provozovny.Česká pošta, s.p. v roce 2016 přestala nabízet možnost podání poštovních zásilek prostřednictvím mobilních obslužných míst. Namísto toho nabízí možnost podání u poštovního doručovatele v průběhu doručovací pochůzky. Od roku 2021 Česká pošta opět dvě mobilní obslužná místa zřídila.
Počet portací účastnických čísel v mobilních a pevných sítích. Přenositelnost telefonních čísel byla zavedena v rámci pevných sítí v roce 2003 a v rámci mobilních sítích v roce 2006. Podmínky pro realizaci přenositelnosti telefonních čísel Český telekomunikační úřad upravuje opatřením obecné povahy.
Data o stížnostech na činnost ČTÚ (stížnost, oznámení, podnět) dle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a peticích dle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Data o stížnostech účastníků a uživatelů služeb elektronických komunikací.
S účinností od 1. srpna 2024 je zrušena povinnost oznamování stanic v kmitočtových pásmech 71–76 GHz a 81–86 GHz, tj. počínaje tímto dnem nejsou provozovatelé stanic povinni provést oznámení prostřednictvím portálu [vor-kmitocty.ctu.cz](https://vor-kmitocty.ctu.cz). Po tomto termínu bude provoz portálu zajištěn ještě po blíže nespecifikovanou dobu. Možnost oznámení dotčených stanic tak není omezena, nicméně je nutné upozornit, že s ohledem na zrušení povinnosti oznamování nelze zaručit, že rozsah oznámených pevných rádiových spojů je po tomto termínu úplný.Zdrojová data webové aplikace ČTÚ: [Technické údaje pevných rádiových systémů typu bod-bod v pásmech 71-76 GHz a 81-86 GHz](https://ctu.gov.cz/vyhledavaci-databaze/technicke-udaje-pevnych-radiovych-systemu-typu-bod-bod-v-pasmech-71-76-ghz-a-81-86-ghz/vyhledavani).
Zdrojová data webové aplikace ČTÚ: [Přehled platných individuálních oprávnění – televizní vysílače](http://www.ctu.cz/vyhledavaci-databaze/prehled-televiznich-vysilacu/opravneni). Datová sada obsahuje sloupec ANT_ID. Jedná se o kód, pomocí kterého lze vyhledat přesný [kruhový anténní vyzařovací diagram horizontální předmětného kmitočtu](koordinovane-vyzarovaci-diagramy-anten-rozhlasovych-televiznich-vysilacu).
Vybraná data o trhu mobilních sítí.
Vybraná data o trhu pevných sítí.
Vybraná data o trhu rozhlasového a televizního vysílání.
Základní ukazatele o trhu elektronických komunikací - počet zaměstnanců.
Data o ztrátě z povinného poskytování dílčí služby "Zvláštní ceny" v rámci univerzální služby. Český telekomunikační úřad ukládá povinnost podnikatelům umožnit osobám se zvláštními sociálními potřebami v souladu s § 44 a 45 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (ZEK) výběr cen nebo cenových plánů, které se liší od cenových plánů poskytovaných za normálních obchodních podmínek, tak, aby tyto osoby měly přístup a mohly využívat dílčí služby a veřejně dostupnou telefonní službu v souladu s § 38 odst. 3 ZEK (zvláštní ceny). Ztráta z povinného poskytování dílčí služby "Zvláštní ceny" je od roku 2006 hrazena z účtu univerzální služby nebo ze státního rozpočtu podle ZEK. Rozhodnutí o uložení povinnosti poskytovat v rámci univerzální služby zvláštní ceny podle § 38 odst. 3 zákona o elektronických komunikacíchviz [webové stránky ČTÚ](https://www.ctu.cz/ctu-online/elektronicka-uredni-deska/univerzalni-sluzba.html/article_pos/8).