Datová sada obsahuje data o poloze zrealizovaných městských stojanů na území Brna. Ke každému stojanu je přiložena fotografie z místa realizace. Městské stojany jsou ve správě jednotlivých MČ. Údaje o realizovaných stojanech jsou spravovány v gesci Odboru dopravy. Dále datová sada obsahuje stojany mimo správu města, a to zejména soukromých subjektů. Primárním datovým zdrojem pro ostatní stojany je datová sada OpenStreetMap. Stojany na kola jsou zobrazeny ve veřejné mapové aplikaci Cyklistická opatření nebo v interní aplikaci Cyklistická opatření interní. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Pentlogramy intenzity dopravy zpracovávají pravidelně Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Výstupy pentlogramů jsou schémata uzlů a úseků mezi nimi. Tato data jsou od roku 2016 zpracována do gisové podoby (SHP) nad uličním grafem a jsou s vydáním nového pentlogramu doplněna. Aktualizace probíhá každé dva roky. Pentlogramy sledují intenzitu motorových vozidel a cyklistů. Číselná hodnota pro jednotlivé roky definuje počet cyklistů (v desítkách) za 24hodin během všedního dne / v neděli. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích Mapa dopravy, Mapa BKOM a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Data z veřejně dostupných parkovacích ploch v Brně. Aktualizace datové sady probíhá každých 5 minut a zobrazují základní atributy o počtu volných míst, kapacitě. Bližší popis obsažených atributů je uveden zde. Data s historickými záznamy rok zpětně jsou dostupná na vyžádání: data@brno.cz. Souřadnicový systém: GCS WGS84.The data of publicly available car parks in Brno. The dataset is updated every 5 minutes and contains attributes about the number of available spaces, capacity. A more detailed description of the included attributes can be found here. Historical data up to year old are avaliable per request : data@brno.cz. Coordinate system: GCS WGS84.
Datová sada obsahuje zrealizovaná cyklistická opatření v rámci území Brna např. (cyklostezky, jízdní pruhy pro cyklisty, cykloobousměrky a další). Data jsou spravována Odborem dopravy a aktualizována v co nejkratší době po realizaci daného opatření. Data jsou k nahlédnutí v aplikaci Cyklistická opatření. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující bodově znázorněné cykloboxy. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující oblasti obrátkového stání od BKOM. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (autobus). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (tramvaj). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada intenzit MHD vychází z nepravidelného sčítání cestujících v rámci brněnské sítě MHD realizovaným společností Brněnské komunikace. Data zobrazují počet přepravených osob za 24 hodin na daném úseku vybraného subsystému (tramvaj, autobus, trolejbus). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující oblasti stání K+R (Kiss and Ride). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Linky Pražské integrované dopravy (MHD + příměstské) zpracované v Geodata formátech. Obsahuje seznam linek PID + jejich trasy v aktuálním a trvalém stavu.
* Aktuální stav popisuje linky v podobě, v jaké dnes jezdí
* Aktuální stav + týden popisuje aktuální stav pro nejbližších 7 dní včetně dneška
Mobiliář může obsahovat zahrazovací sloupky, zábradlí, závory apod. Součástí dat může být technický stav a fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Mobiliář může obsahovat stojany a boxy na kola, nájezdové rampy pro hendikepované, ukazatele (měřiče) rychlosti, parkomaty, dopravní kamery, dopravní značky apod. Součástí dat mohou být fotografie. Data vznikla na základě potřeb úřadů městských částí vést si a udržovat přehled o městském mobiliáři. Data byla převzata z pasportu zeleně a v některých případech doplněna terénním mapováním. Naplnění a údržba dat je v kompetenci jednotlivých úřadů městských částí a liší se tedy v rozsahu mapovaných prvků, míře podrobnosti a způsobu aktualizace. Některé městské části nejsou zmapovány vůbec. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující úseky placeného stání v oblastech rezidentního parkování na území města Brna. Úseky placeného stání jsou vyznačeny modrým vodorovným značením. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více informací na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující polohu parkovacích automatů v zóně B rezidentního parkování na území města Brna. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více informací na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Datová sada obsahující plošně znázorněné vjezdové oblasti a podoblasti v centru města Brna. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Přehled oblastí s placeným stáním na území statutárního města Ostravy (zóny s regulací statické dopravy) dle nařízení města, kterým se pro účely organizování dopravy vymezují na území města oblasti s placeným stáním.
Datová sada obsahující pasportní data přechodů ve městě Brně. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
English description below. Datová sada obsahující vedení všech linek MHD na území města Brna z roku 2019. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.Dataset consists of public transport lines in the city of Brno (2019). More detailed information are available in documentation. The coordinate system is GCS WGS84.
Sada prostorových dat ve formě bodů představujících označníky zastávek veřejné dopravy (autobus/vlak) v Jihočeském kraji.
Vrstva zobrazující parkovací oblasti v rámci rezidentního parkování na území města Brna. Parkovací oblasti slouží pro vymezení povoleného parkování pro rezidenty. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Tyto sloupce značí platnost dle zavádění podle systému květinky. Pro určení data, kdy byly oblasti zavedeny je nutné použít datum uvedené v atributu poznámka. Více na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Zobrazení aktuálních pasportních dat BKOM (každodenní aktualizace) od roku 2019. Tato sada je součástí interního pasportního systému iSitInfo (interní systém) společnosti Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Data ze systému BKOM poskytuje MMB v plném rozsahu a od května 2019 jsou vybraná data v aktuálních denních exportech předávaná přes FTP BKOM. V současných aplikacích zobrazujeme sadu dopravního značení a uličních úseků. Tato sada obsahuje pasportní sadu UCHO (také zkr. UCH), který vymezuje plochy chodníků s typem a správcem údržby. Datový popis sady je v příloze (není však úplný, čekáme na update od BKOM). Ostrá data k nahlédnutí včetně číselníků lze interně poskytnout. Tato sada zatím není zobrazena mapových aplikacích GISMB, ale v blízké budoucnosti bude součástí pasportu komunikací. Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Zobrazení aktuálních pasportních dat BKOM (každodenní aktualizace) od roku 2019. Tato sada je součástí pasportního systému iSitInfo (veřejný i interní systém) společnosti Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Data ze systému BKOM poskytuje MMB v plném rozsahu a od května 2019 jsou vybraná data v aktuálních denních exportech předávaná přes FTP BKOM. V současných aplikacích zobrazujeme sadu dopravního značení a uličních úseků. Tato sada obsahuje pasportní sadu LINSTS (zkr. LS). Polohová přesnost uličního grafu vychází z definované osy komunikace, která se v porovnání se Streetnet CEDA liší pravidly generování napojování na navazující úseky. Datový popis sady je v příloze. Ostrá data k nahlédnutí včetně číselníků lze interně poskytnout. Data lze prohlížet ve zmíněné veřejné verzi pasportu BKOM. Data jsou využívána jako referenční geometrie k zakreslování prvků vztahující se k zastoupení ulic (např. k zakreslování cykloopatření, definování údržby) a zjištění třídy a typu komunikace. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích LOW-CARB, Mapa dopravy a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Pentlogramy intenzity dopravy zpracovávají pravidelně Brněnské komunikace, a.s. (dále zkráceně BKOM). Výstupy pentlogramů jsou schémata uzlů a úseků mezi nimi. Tato data jsou od roku 2016 zpracována do gisové podoby (SHP) nad uličním grafem a jsou s vydáním nového pentlogramu doplněna. Pentlogramy sledují intenzitu motorových vozidel a cyklistů. Intenzita motorových vozidel je zpracovávána každoročně (zpracované 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021). Intenzity jsou vizualizovány šířkou jednotlivých úseků a popisem číselné hodnoty, která definuje počet motorových vozidel (v tisících) za 24hod / procento nákladních vozidel a autobusu. Tato sada je zobrazena v interních mapových aplikacích Mapa dopravy, Mapa BKOM a Cyklistická opatření (interní i veřejná). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.
Vrstva zobrazující návštěvnické zóny v rámci rezidentního parkování na území města Brna. Systém zón slouží pro vymezení parkování pro návštěvníky. V datové sadě jsou obsažena i historická data, proto je vhodné použít filtr dle atributů "platnost od" a "platnost do". Více na www.parkovanivbrne.cz. Tato data jsou součástí interního pasportního systému iSitInfo společnosti Brněnské komunikace, a.s. (BKOM). Podrobnější informace najdete v dokumentaci. Data jsou v souřadnicovém systému GCS WGS84.