Data o obslužných místech držitele poštovní licence pro poskytování poštovních služeb. Základní služby poskytuje držitel poštovní licence prostřednictvím svých provozoven (z nichž některé jsou provozovány povinně, jiné pak dobrovolně). Dalšími přístupovými body poštovní sítě jsou provozovny smluvních partnerů, pošty Partner a výdejní místa. Poštovní podání rozměrově vhodných obyčejných zásilek je možné uskutečnit i nadále tradičním způsobem prostřednictvím poštovní schránky. Poštovny - jedná se o smluvní partnery držitele poštovní licence, kteří nenabízejí celý sortiment základních služeb a jsou zřizovány z propagačních důvodů, například v turisty vyhledávaných lokalitách.Jiným způsobem zajištění obsluhy jsou tzv. mobilní obslužná místa. Jedná se o možnost uzavřít poštovní smlouvu mimo provozovnu držitele poštovní licence nebo jejího smluvního partnera, kdy poštovní doručovatel v průběhu doručovací pochůzky setrvá po stanovenou dobu na určitém místě. Po tuto dobu může zájemce požádat o uzavření poštovní smlouvy v podobě, v jaké ji nabízejí standardní provozovny.Česká pošta, s.p. v roce 2016 přestala nabízet možnost podání poštovních zásilek prostřednictvím mobilních obslužných míst. Namísto toho nabízí možnost podání u poštovního doručovatele v průběhu doručovací pochůzky. Od roku 2021 Česká pošta opět dvě mobilní obslužná místa zřídila.